Kontrolka silnika (MIL)

Lampka kontrolna MIL ma za zadanie ostrzec kierowcę o wystąpieniu problemu z układem napędowym pojazdu. Standardowo lampka kontrolna zapala się po włożeniu kluczyka i obróceniu go w położenie uruchamiające silnik pojazdu. Kilka sekund po uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie. Jeśli lampka nadal świeci oznacza to, że występuje problem z pojazdem. Kontrolka MIL jest związana przede wszystkim z układem napędowym, silnikiem i skrzynią biegów.
Za każdym razem, kiedy komputer zapala kontrolkę silnika, kod usterki (DTC), jest zapisywany w pamięci komputera, który odpowiada usterce.
W przypadku stałego świecenia lampki nie ma powodu do natychmiastowej diagnostyki, jednak awaria powinna zostać zweryfikowana w najbliższym czasie, zanim pojawią się poważniejsze problemy. Jeśli komputer wykryje prawdopodobieństwo poważnej awarii, lampka przechodzi w tryb migania podczas pracy silnika. Ta usterka wymaga natychmiastowej diagnostyki. Usterki powodujące miganie kontrolki MIL mogą spowodować poważne uszkodzenie silnika.
Różne typy usterek mogą spowodować zaświecenie się kontrolki, przykładowo:
- nie zamknięty zbiornik paliwa,
- zatankowanie złej jakości paliwa,
- awaria w systemie zapłonowym,
- i inne.
Dlatego też tak ważne jest sprawdzenie jaki kod usterki silnika został zarejestrowany przez pojazd, a następnie zresetowanie systemu poprzez kasowanie usterek.
No warto zwracać uwagę na te wszystkie kontrolki, żeby przypadkiem się nie przejechać.
A jest ktoś, kto nie zwraca na nie uwagi?